Wat doet De Kindertelefoon?

De maatschappij
Wat doet De Kindertelefoon?

De Kindertelefoon is een hulpdienst voor kinderen die graag even met iemand willen praten omdat ze bijvoorbeeld ergens mee zitten. Er werken ongeveer 600 mensen die luisteren naar wat kinderen te zeggen hebben en samen met de kinderen een oplossing bedenken voor hun probleem.

Waarom bestaat De Kindertelefoon?

Het kan een opluchting zijn om te praten over je problemen of om met iemand te praten als je je misschien eenzaam voelt. Maar niet iedereen heeft iemand in de buurt die hij of zij ook vertrouwt. Of misschien vinden kinderen het moeilijk om over iets te praten met iemand die zij goed kennen. Dan kun je bij De Kindertelefoon terecht. Zij luisteren naar het verhaal en kunnen samen met jou een oplossing bedenken.

 

Voor wie is De Kindertelefoon?

Iedereen tussen de 8 en 18 jaar oud kan contact opnemen met De Kindertelefoon.

 

Kindertelefoon

Hoe bel je met De Kindertelefoon?

 

Bellen:

Je kunt De Kindertelefoon bellen op het telefoonnummer: 0800-0432. Dat kan elke dag tussen 11.00 uur en 21.00 uur.

 

Chatten:

Wil je liever niet dat iemand in de buurt hoort dat je met De Kindertelefoon belt? Je kunt ook chatten met een medewerker. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 18.00 en 20.00 uur op de website van De Kindertelefoon.

 

De medewerkers met wie je kunt bellen of chatten, snappen dat het voor sommige kinderen moeilijk is om contact op te nemen met De Kindertelefoon. Maar ze zullen altijd goed naar je luisteren en je de tijd geven om je verhaal te doen. Ze vinden geen enkel probleem raar of gek en ze luisteren naar iedereen.